Vi erbjuder dig som utställare en miljö värdig dina premiumprodukter i den anrika herrgårdsmiljön i Dylta Bruk, Närke.
Gin & Tonic Festival sker utomhus i den vackra omgivningen runt Dylta Bruks Herrgård, en miljö klassad som historiskt riksintresse. Här stänger vi inte in besökarna i en trist mässhall, man får vandra runt i en slinga kring herrgården på en upptäcktsresa mellan våra utställare och kan njuta fullt ut av den svenska högsommaren.
Vi bjuder in främst gindestillerier och tonictillverkare men även butiker, barer och importörer inom området. Vi bjuder även in delikatessföretag samt matutställare. Hantverk, god smak och yrkesskicklighet är det vi vill lyfta fram genom festivalen.
Du får exponering i våra kanaler från att du är anmäld utställare. Via hemsidan blir du listad med logga, kort beskrivning och länk till dina egna kanaler. Vi lyfter fram våra utställare och sponsorer i våra sociala medier vilket ger ditt företag mer synbarhet i rätt sammanhang. Nyttja gärna våra kanaler fram till festivalen genom att skapa erbjudanden till festivalens besökare (ej försäljning av alkohol). Tillsammans lyfter vi varandra!
Se även vår tävling Gin & Tonic Awards!
- Vi, Hagen Events, står för det tillfälliga serveringstillståndet. För att få ställa ut med alkohol under Gin & Tonic Festival måste ert bolag vara godkänt som upplagshavare.
- Publiken handlar genom att köpa dryckeskuponger där ett häfte innehåller värdet: 3 x 40 kr + 3 x 20 kr + 2 x 10 kr (200 kr).
- Prissättningen ska ske motsvarande restaurang där ni ska täcka varukostnaden samt med ett påslag på minst 25 %
- Arrangören Hagen Events behåller 10 % från kupongförsäljningen.
- Vi har 78 utställarplatser, fyra för sponsorer, 3 platser för mat samt 2 delikatessföretag
- Vi siktar på en publik på 4000 personer första året.
Anmälningsavgift 1500 kr + moms